Nabídka zajišťování účetnictví pro organizaci
Firma je schopna komplexně zpracovat účetnictví podle zákona o účetnictví č. 563/1991 Sb. v platném znění. Účetnictví provádíme na softwaru firmy Gordic Jihlava. Program je kompatibilní s programem Moravskoslezského kraje a výstupy pro CSUIS jsou akceptovány.
Klient nachystá veškeré pokladní knihy, bankovní výpisy a faktury
Zpracovatel si osobně jezdí pro dané dokumenty (cca 1x týdně po dohodě)
Zpracovatel zpracuje v účetním programu veškeré doklady, které mu byly předány
Zpracovatel předá klientovi zpět kompletní zpracované měsíční účetnictví včetně všech souvisejících účetních sestav
- zpracované kompletní měsíční účetnictví
- účetní deník
- kniha účetnictví
- výkaz zisků a ztrát
- rozvaha
- čtvrtletní účetní uzávěrky posíláme na CSÚIS - (jen pro příspěvkové organizace)
Klient zpracovává tyto prvotní doklady:
- vyhotovuje pokladní doklady
- zapisuje došlé faktury (daňové doklady a zálohové faktury ) do knihy došlých faktura provádí jejich úhrady – bezhotovostní platební styk
- vystavuje faktury odběratelům podle podkladů z jednotlivých středisek
- označuje poměry nákladů na střediska u jednotlivých dokladů nebo je stanovuje ve směrnici či kalkulaci
- vede evidenci majetku
- zajistí funkci hlavního účetního a správce rozpočtu, který provádí jednotlivé fáze kontrolního procesu podle směrnice o vnitřním kontrolním systému, jelikož tuto funkci nelze ve smyslu prováděcí vyhlášky č. 416/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů zabezpečit službou.Předběžná a průběžná kontrola je prováděna písemně na dokladu, který je přílohou k nákladům a výnosům (tzv. košilka), tuto podepisuje i příkazce operace
Zpracovatel provádí následující úkony:
- zaúčtování všech dokladů tj. pokladních dokladů, výpisů z jednotlivých účtů, přijaté a vydané faktury
- vyhotovuje odpisový plán a účtuje měsíčně podle pokynů zřizovatele odpisy do nákladů, pokud je potřeba – rozúčtuje doklad na jednotlivá střediska
- zaúčtuje a vypočte a vede DPH pokud je organizace plátce
- měsíčně zpracuje podle předložených dokladů a dle požadavků zadavatele hlavní knihu, výkaz zisku a ztráty, rozvahu, čerpání nákladů podle středisek a doklady předá po zpracování klientovi
- zpracuje rozdělení nákladů na střediska podle kalkulací a označení , eviduje odděleně náklady čerpané ze státního rozpočtu, odděleně vede v účetnictví i čerpání jednotlivých účelových dotací a grantů
- zpracuje výstupy z účetnictví podle potřeb zadavatele
- operativně je možno poslat sestavu nákladů např. nakoupený majetek podle skupin, nakoupené kancelářské prostředky, náklady na údržbu aj. podle rozpočtové skladby analytické evidence, a to podle potřeb klienta
- čtvrtletně podle pokynů zřizovatele zpracuje mezitímní uzávěrku v požadovaném termínu
- roční závěrka –rozvaha, výkaz zisku a ztrát a příloha – zpracuje podle pokynů a termínů zřizovatele
- zpracování přiznání k dani z příjmu právnické osoby 1x ročně
- zpracování zprávy o hospodaření 1x ročně, tabulkové zpracování čerpání rozpočtu podle potřeb zřizovatele
- zpracovává směrnici o účetnictví a reaguje v dodatcích na legislativní změny - za úplatu
- zpracovává účtový rozvrh na základě platné legislativy
- v písemné podobě předává v termínu nejpozději do 31.1. následujícího roku podklady z účetnictví pro dokladovou inventuru rozvahových a podrozvahových účtů
- provádí kontrolu srovnání účtu FKSP
- vnitřní doklad o převodech mezi pokladnami a účty, o úrocích a bankovních poplatcích a jiné
- ostatní platby musí být řádně dokladovány klientem, aby bylo patrné o jakou platbu se jedná
- požaduje průběžné předkládání dokladů ke zpracování minimálně 1x týdně (popř. dohodou)
- po dohodě se účastní kontrol, které se týkají účetnictví
K zabezpečení plynulého chodu účetnictví i zpracování mezd je potřeba zajistit průkazné podklady od předchozích zpracovatelů tak, aby nedošlo k poškození organizace nebo zaměstnanců z důvodu změny zpracovatele.