Účetnictví a mzdy pro příspěvkové organizace

  • Hlavní stránka
  • Jak probíhá zpracování mezd
  • Jak probíhá zpracování účetnictví
  • Reference
  • Kontakt
  • Soubory
  • Fotky
  • Log

Jak probíhá zpracování účetnictví

Jak probíhá zpracování účetnictví

  • Vytisknout
  • E-mail

Nabídka zajišťování účetnictví pro organizaci

Firma je schopna komplexně zpracovat účetnictví podle zákona o účetnictví č. 563/1991 Sb. v platném znění. Účetnictví provádíme na softwaru firmy Gordic Jihlava. Program je kompatibilní s programem Moravskoslezského kraje a výstupy pro CSUIS jsou akceptovány.

    Klient nachystá veškeré pokladní knihy, bankovní výpisy a faktury
    Zpracovatel si osobně jezdí pro dané dokumenty (cca 1x týdně po dohodě)
    Zpracovatel zpracuje v účetním programu veškeré doklady, které mu byly předány
    Zpracovatel předá klientovi zpět kompletní zpracované měsíční účetnictví včetně všech souvisejících účetních sestav

  • zpracované kompletní měsíční účetnictví
  • účetní deník
  • kniha účetnictví
  • výkaz zisků a ztrát
  • rozvaha
  • čtvrtletní účetní uzávěrky posíláme na CSÚIS - (jen pro příspěvkové organizace)

    Klient zpracovává tyto prvotní doklady:

  1. vyhotovuje pokladní doklady
  2. zapisuje došlé faktury (daňové doklady a zálohové faktury ) do knihy došlých faktura provádí jejich úhrady – bezhotovostní platební styk
  3. vystavuje faktury odběratelům podle podkladů z jednotlivých středisek
  4. označuje poměry nákladů na střediska u jednotlivých dokladů nebo je stanovuje ve směrnici či kalkulaci
  5. vede evidenci majetku
  6. zajistí funkci hlavního účetního a správce rozpočtu, který provádí jednotlivé fáze kontrolního procesu podle směrnice o vnitřním kontrolním systému, jelikož tuto funkci nelze ve smyslu prováděcí vyhlášky č. 416/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů zabezpečit službou.Předběžná a průběžná kontrola je prováděna písemně na dokladu, který je přílohou k nákladům a výnosům (tzv. košilka), tuto podepisuje i příkazce operace

    Zpracovatel provádí následující úkony:

  1. zaúčtování všech dokladů tj. pokladních dokladů, výpisů z jednotlivých účtů, přijaté a vydané faktury
  2. vyhotovuje odpisový plán a účtuje měsíčně podle pokynů zřizovatele odpisy do nákladů, pokud je potřeba – rozúčtuje doklad na jednotlivá střediska
  3. zaúčtuje a vypočte a vede DPH pokud je organizace plátce
  4. měsíčně zpracuje podle předložených dokladů a dle požadavků zadavatele hlavní knihu, výkaz zisku a ztráty, rozvahu, čerpání nákladů podle středisek a doklady předá po zpracování klientovi
  5. zpracuje rozdělení nákladů na střediska podle kalkulací a označení , eviduje odděleně náklady čerpané ze státního rozpočtu, odděleně vede v účetnictví i čerpání jednotlivých účelových dotací a grantů
  6. zpracuje výstupy z účetnictví podle potřeb zadavatele
  7. operativně je možno poslat sestavu nákladů např. nakoupený majetek podle skupin, nakoupené kancelářské prostředky, náklady na údržbu aj. podle rozpočtové skladby analytické evidence, a to podle potřeb klienta
  8. čtvrtletně podle pokynů zřizovatele zpracuje mezitímní uzávěrku v požadovaném termínu
  9. roční závěrka –rozvaha, výkaz zisku a ztrát a příloha – zpracuje podle pokynů a termínů zřizovatele
  10. zpracování přiznání k dani z příjmu právnické osoby 1x ročně
  11. zpracování zprávy o hospodaření 1x ročně, tabulkové zpracování čerpání rozpočtu podle potřeb zřizovatele
  12. zpracovává směrnici o účetnictví a reaguje v dodatcích na legislativní změny - za úplatu
  13. zpracovává účtový rozvrh na základě platné legislativy
  14. v písemné podobě předává v termínu nejpozději do 31.1. následujícího roku podklady z účetnictví pro dokladovou inventuru rozvahových a podrozvahových účtů
  15. provádí kontrolu srovnání účtu FKSP
  16. vnitřní doklad o převodech mezi pokladnami a účty, o úrocích a bankovních poplatcích a jiné
  17. ostatní platby musí být řádně dokladovány klientem, aby bylo patrné o jakou platbu se jedná
  18. požaduje průběžné předkládání dokladů ke zpracování minimálně 1x týdně (popř. dohodou)
  19. po dohodě se účastní kontrol, které se týkají účetnictví

K zabezpečení plynulého chodu účetnictví i zpracování mezd je potřeba zajistit průkazné podklady od předchozích zpracovatelů tak, aby nedošlo k poškození organizace nebo zaměstnanců z důvodu změny zpracovatele.

Copyright © Mzdy a Účto Všechna práva vyhrazena 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
Jak probíhá zpracování účetnictví